Πληροφορική – Εισαγωγή στο Scratch

Στο μάθημα Εισαγωγή στο scratch θα μάθετε πως να δημιουργείτε λογαριασμό και θα ετοιμάσετε μια άσκηση που θα σας βοηθήσει να εξοικειωθείτε με τις βασικές λειτουργίες του scratch.

1. Το πρώτο βήμα στο Scratch θα είναι η δημιουργία ενός λογαριασμού ώστε να αποθηκεύετε εύκολα τα προγράμματα σας και να μπορείτε να τα μοιραστείτε με άλλους χρήστες του scratch. Στην αρχική σελίδα του scratch (https://scratch.mit.edu/) θα δείτε την επιλογή Εγγραφή στο scratch. Συμπληρώνετε τα στοιχεία σας σύμφωνα με τις οδηγίες. Μπορείτε να δείτε έναν οδηγό για την δημιουργία λογαριασμού από τον σύνδεσμο “Δημιουργία Λογαριασμού Scratch”.

2. Δείτε το βίντεο Εισαγωγή στο Scratch, κίνηση, χαρακτήρες, σκηνικά. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε και εσείς το ίδιο πρόγραμμα ακολουθώντας τις οδηγίες όπως αναφέρονται στο βίντεο.

3. Θα πρέπει να κάνετε το έργο κοινή χρήση. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να πατήσετε από το μενού το πορτοκαλί κουμπί “Μοιραστείτε” ή “Share”. Βασική προϋπόθεση για να μπορέσετε να μοιραστείτε ένα αρχείο είναι να έχετε συνδεθεί στο scratch με τον λογαριασμό σας. Μόλις ολοκληρωθεί η ενέργεια το κουμπί θα γίνει μπλε και θα γράφει “Σε κοινή χρήση”. Αν δεν έχετε δημιουργήσει λογαριασμό στο scratch τότε επιλέξτε “Αρχείο->Αποθήκευση στον υπολογιστή σου”.

4. Θα πρέπει να στείλετε με email την διεύθυνση του έργου σας (πχ. https://scratch.mit.edu/projects/295090173). Ουσιαστικά είναι η διεύθυνση της σελίδας που βλέπετε στο πρόγραμμα πλοήγησης που χρησιμοποιείτε (πχ. google chrome) ενώ είσαστε στο scratch και δουλεύετε το έργο σας. Αν δεν έχετε δημιουργήσει λογαριασμό τότε θα στείλετε στο email μου το αρχείο που αποθηκεύσατε.

 

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

1. Δημιουργία Λογαριασμού Scratch
https://coyote.edu.gr/dimiourgia-logariasmou-scratch/
Οδηγός για να δημιουργήσετε λογαριασμό στο scratch. Στον οδηγό αναγράφεται να δηλώσετε το email ενός γονιού/κηδεμόνα. Αν όμως έχετε δικό σας email μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.

2. Εισαγωγή στο Scratch, κίνηση, χαρακτήρες, σκηνικά
https://www.youtube.com/watch?v=5_euII9A7HA&t=702s

Σύνδεσμος για το μάθημα στην ηλεκτρονική τάξη